Tuntikuvaukset

ASAHI+VENYTTELY
Suomalainen terveysliikuntamuoto, joka sisältää rauhallisia, hengityksen rytmiin tehtäviä avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunti aloitetaan lämmittävällä ja rentouttavalla asahilla, jonka jälkeen jatketaan rauhallisilla venytyksillä. Kaikille sopiva rentouttava ja palauttava tunti.

B.E.A.S.T. – Ulkotreeni
Burn, Endurance, Attitude, Strength, Teamwork
Tunti koostuu 15 minuutin lämmittelystä jossa käydään läpi liikkeet ja eteneminen, itse treeniosuus on noin 30 minuuttia.
Välineinä tunnilla käytetään mm. omankehonpaino, kahvakuulat, tangot, kanisterit, autonrenkaat, TANK työntö/vetokelkka, köydet jne.
Tunti on monipuolinen, haastava ja joka viikko erilainen. Tunti soveltuu erinomaisesti niille, jotka kaipaavat potkua treeniin ja pientä piiskaa!

BODYATTACK
Korkeasykkeinen harjoitus, joka kehittää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Tämä erittäin intensiivinen treeni yhdistää atleettiset ja aerobiset liikkeet voima- ja kestävyysharjoituksiin. Dynaamiset ohjaajat ja voimakas musiikki luovat selkeän, mutta tehokkaan päämäärän jokaisen henkilökohtaiseen kunto-ohjelmaan – BodyAttack sopii niin satunnaiselle kuntoilijalle, kuin ammattilaisellekin.

BODYBALANCE
Lempeä yhdistelmä joogaa, tai chita ja pilatesta. Keskittymisen, hengityksen ja rauhallisten liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta miellyttävän musiikin tahtiin. BodyBalancesta saat fyysisen treenin sekä sisäistä tasapainoa ja harmoniaa.

BODYCOMBAT
Sisältää valtavasti voimaa ja energiaa! Karaten, taekwondon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikoita hyödyntämällä haastat mielikuvituksellisen vastustajasi. Samalla kulutat valtavasti energiaa, kehität taitojasi ja tulet vahvemmaksi.

BODYJAM
Hauska ja haasteellinen kardiotreeni jossa pääset vapauttamaan sisäisen tanssijasi. Se on addiktoiva fuusio viimeisimpiä tanssityylejä ja kuumimpia uusia musiikkihittejä sekä soundeja. Treenin tarkoituksena on pitää hauskaa hien virratessa ja kalorien palaessa. Tässä 55-minuutin treenissä ohjaajat opettavat sinut liikkumaan asenteella. Ota kaverisi mukaan ja valtaa tanssilattia kovan treenin avulla.

BODYPUMP
Musiikin tahtiin levypainoilla ja tangolla tehtävää voimaharjoittelua, joka haastaa ja vahvistaa koko kehoa. Saat tehokkaan kokovartalotreenin tunnissa. Tunti sopii hyvin sekä naisille että miehille. Koska BodyPump on yksinkertaista, on sen aloittaminen helppoa ja tunnin tehokkuuden ansiosta saat nopeasti tuloksia.

BODYSTEP
Tehotunti, jonka avainsanoja ovat energia, voima ja iloisuus! Se on yksinkertainen, atleettinen ja hauska tunti, jossa käytetään step-lautaa eri korkeuksilla ja treenataan hyvän musiikin tahtiin. Säännöllinen harjoittelu kehittää aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä ja voimaa sekä kuluttaa huimasti energiaa.

CXWORX
Dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla vahvistetaan vatsa-, selkä-, ja pakaralihaksia, mikä parantaa myös yleistä hyvinvointia. Nopea ja tehokas treeni 30 minuutissa.

FLOW JOOGA
Flowjooga on vanhoja joogaperinteitä mukaileva, länsimainen joogasuuntaus. Flow-tunnilla asanat vaihtuvat hengityksen tahdissa helppojen koreografioiden mukaan. Joogaharjoitus kehittää monipuolisesti voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa.
Tunti soveltuu kaikille ja liikkeet sovelletaan juuri sinulle sopiviksi. Namaste!

HIKI&POLTE
Korkeasykkeinen intervalliharjoitus (High Intensive Interval Training eli HIIT). Tunti kehittää lihasvoimaa ja apuna käytettävät levytanko ja -painot lisäävät haastetta. Tämä treeni parantaa hapenottokykyäsi, lihasvoimaa sekä -kestävyyttä. Puolen tunnin mittaisella treenillä saat varmasti tuloksia aikaan. Tunti on melko vaativa ja rankka.

KAHVAKUULA
Kahvallinen kuula, jota voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulalla harjoittelu sopii kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunnilla tehdään hyvän musiikin tahdissa koko kehoa vahvistavia, toiminnallisia liikkeitä.

KEHONHUOLTO
Rauhallinen, kehoa huoltava tunti.  Tunnin tarkoitus on vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, mikä edistää kehon palautumista treeneistä. Tunnilla käytetään mm. Foamrullaa sekä hierontapalloja apuvälineina.

KUNTOPIIRI
Kuntosalilaitteilla tehtävä kiertoharjoittelu, joka vahvistaa monipuolisesti koko kehon lihaksia. Ohjaajan kannustamana ja ryhmän tukemana saat uudenlaista haastetta kuntosalilaitteilla treenaamiseen.

LATIN FEVER
Tanssin ystäville helppo rytmikäs tunti jossa tehdään lyhyitä tanssikuvioita. Tunti sopii kaikille eikä aikaisempaa tanssikokemusta tarvita.

MUOKKAUS
Kokonaisvaltainen lihaskuntotunti jossa myös lyhyitä sykkeenkohotuksia. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, kuminauhoja, levytankoja, fitballeja ja omaa kehoa. Tunti soveltuu kaikille.

PILATESFUNC
PilatesFuncin liikkeet sekä sarjat perustuvat Pilatekseen ja tunnin ydintehtävä on keskittyä kehon syviin lihaksiin. Tunnilla tehdään monipuolisesti koko kehoa vahvistavia liikkeitä. Tärkeintä tunnilla on liikkumisen lisäksi hauskanpito iloisessa ilmapiirissä. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

PILATESHEALTH
PilatesHealth on pilatesharjoittelua, jossa yhdistetään Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä terveysliikunnan nykytietämykseen sekä uusimpaan tutkimustietoon tuki- ja liikuntaelin harjoittelusta. PilatesHealth-tunnin tavoitteena on edistää kehonhallinnan kautta hyvinvointia ja mielen tasapainoa. Tunnille tuleva asiakas voi luottaa olevansa ammattitaitoisen ohjaajan opastuksessa, jolla on takanaan laaja PilatesHealth-ohjaajakoulutus, ja joka osaa ohjata pilatesliikkeet oikeappisesti ja turvallisesti.  PilatesHealth-tunnit sopivat kaikille ikään ja taustaan katsomatta. PilatesHealth-harjoittelun pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi perusperiaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnit kehittävät voimaa ja liikkuvuutta sekä antavat hyvää oloa.

SH’BAM
SH’BAM -tunti koostuu kuumista liikkeistä, listahiteistä ja uudelleen miksatuista vanhoista suosikkibiiseistä. Tällä tunnilla voit yksinkertaisesti treenata itsesi kuntoon ja antaa samalla sisäisen tähtesi loistaa! Tunti sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille!

SPINNING

STARTTISPINNING
Helppoa ja hauskaa polkemista, joka sopii hyvin ensikertalaisille tai pitkästä aikaa pyörän satulaan palaaville. Starttitunti sopii toki myös kokeneemmille polkijoille rauhallisemmaksi treeniksi.

RASVANPOLTTOSPINNING
Hikoillaan ja hengästytään mutta ei puuskuteta. Tunti pysyy nimensä nimensä mukaisesti rasvanpolttosykkeellä. Sopii myös aloittelijoille.

SPORTTISPINNING
Astetta rankempi spinningtunti tottuneelle harrastajalle. Ohjaaja johtaa ryhmän kohti erilaisia simuloituja maastoja, joita ulkona pyöräillessäkin tulisi vastaan. Löydä sisäinen urheilijasi – hikoile ja nauti endorfiinin virratessa kehossasi.

HIITSPINNING
Korkeatehoinen intervallitreeni spinningpyörällä. Treenin kesto 30min jolloin saat puristettua itsestäsi kovat tehot irti ja tunnin jälkeen mielettömän jälkipoltteen. Tunti soveltuu jo kokeneemmalle liikkujalle.

SYKEOHJATTU SPINNING
Polar Flow – järjestelmän ja henkilökohtaisen sykevyön myötä voit seurata sykettäsi reaaliaikaisesti harjoituksen aikana sekä saat kattavat raportit sähköpostiisi jokaisen harjoituksen jälkeen.

TERVESELKÄ
Terve Selkä -tunnin tavoitteena on parantaa ryhtiä sekä kehonhallintaa arjessa.  Tunti sisältää rangan liikkuvuutta, lihaskunto harjoituksia sekä venyttelyä.  Liikkeet ovat tuttuja pilateksesta ja joogasta, mutta myös ajoittain käytetään erilaisia välineitä kuten Foam rullaa sekä kuminauhoja. Sopii kaiken kuntoisille.

TREENIX
TReeniX-tunti on kokonaisvaltainen lihaskuntotunti, jossa välineinä käytetän TRX-naruja, tankoja ja käsipainoja. Tunnilla opit käyttämään välineitä ja tekemään liikeet hyvällä ja oikeaoppisella tekniikalla. Tunti soveltuu niin aloittelijoille kuin vaativalle treenaajalle.

VATSA-SELKÄ-PAKARA 40
Keski- ja alavartalon lihaksiin keskittyvä lihaskuntotunti, jossa tehdään mukaansatempaavan musiikin tahtiin kaikille sopivia liikkeitä. Tunti tehdään ilman välineitä. Sopii niin aloittelevalle kuin kokeneellekin liikkujalle.

ZUMBA
Hauskaa ja tehokasta! Zumbassa yhdistyvät perinteisen cumbian, salsan, samban ja merenguen latinorytmit. Tämä tanssiin perustuva liikuntamuoto sopii aivan kaikille! Sekä vanhat että nuoret nauttivat iloisesta ja tarttuvasta Zumba-tunnelmasta. Zumban keinuvat tanssiliikkeet antavat kunnon kyytiä koko vartalolle.

YANGYOGA
Yang jooga: Dynaamista, liikkuvaa joogaa joka vahvistaa kehoa, lisää liikkuvuutta, parantaa tasapainoa ja kehotietoisuutta. Tunnilla tehdään perinteisiä Hatha-jooga-asanoita (asentoja) liikkuvana sarjana tai yksittäisinä harjoitteina riippuen tunnin teemasta. Sopii kaikille joogasta kiinnostuneille.

YINYOGA
Yin jooga on maadoittumista, paikallaan pysymistä ja rentoutumista parhaimmillaan. Tunti etenee hyvin hitaasti; asennoissa ollaan usein monta minuuttia kerrallaan. Yinissä lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Yin-joogalla on myös hermostoa rauhoittava vaikutus. Antaudumme rauhalliseen, tasapainottavaan harjoitukseen, jossa on mahdollista tutustua itseensä yhä uudestaan ja kenties löytää kehostaan ja mielestään uusia ulottuvuuksia.

Joogasta on kirjoitettu myös Huuman blogiin:

http://huumaavaelama.blogspot.fi/2015/09/joogan-viemaa.html

Lasten ja nuorten liikuntaan pystyt tutustumaan täältä.